Tuesday, November 3, 2009

BAB 4: DUIT SYILING RM1


HARI-HARIKU masih berjalan seperti biasa..bantal dan tilam menjadi teman setia.abang nazri pula sentiasa memberiku secebis inspirasi untuk berkarya.pelbagai cerita bermain di benak fikiranku.namun tanganku sudah tidak berdaya untuk menulis lagi.lemah..aku sudah terlalu lemah.berat ku sudah turun lebih 15kg.setiap kali buat pemeriksaan di hospital,beratku semakin menurun.keadaan kesihatanku tiada menunjukkan aku akan sembuh.pelbagai penyakit yang di titlekan oleh doktor kepadaku..paru-paru ade kuman,penyakit menjurus kepada buah pinggang,meddu(muntah,tak boleh masuk makanan dalam perut) dan pelbaagi lagi.puas merantau ke pusat-pusat rawatan yang berdekatan,mak dan ayah membawa ku ke pusat rawatan luar negeri pula.puas berubat perubatan moden, doktor mengesyorkan kami berkunjung ke rawatan tardisional pula.begitulah hari-hari bagi mak dan ayah.berikhtiar untuk menyembuhkan ku.aku??aku hanya mengikut sahaja .diriku umpama mayat hidup.aku tak berkata-kata.aku tidak makan walaupun minum seteguk air.hanya mataku yang berkedip-kedip tanpa perasaan.sukar untuk aku gambarkan perasaan aku pasa waktu itu.puas berubat tradisional, ayah kembali membawaku berjumpa doktor lain.kali ini agak lain kesnya.doktor itu menganggap aku memerlukan suasana yang ceria.oleh itu,dia memberi cadangan supaya ayahku membeli sebuah tabung.hari-hari,jika aku berjaya duduk di dalam kelas walaupun sekejap,mak akan masukkan duit syiling rm1 kedalam tabung.bagi doktor itu aku akan gembira dengan bunyi duit syiling yang banyak dalam tabung dan baginya juga aku kan gembira melihat suasana kawan -kawan yang ceria.namun, selepas beberapa hari, tiada apa perubahan yang berlaku. aku tetap sama.malahan terpaksa berkejar ke hospital pula kerana demam lagi...jika begini hidupku,duit RM1 tiada berguna lagi...

3 comments:

  1. salam alayki kak sakinah..maaf ye lambat post bab 4.hehe.tak sempat ah.tq tolong ajar manaik tarafkan blog nurul ni. luv u.u r the best ! mari kita teruskan perjalanan mencari cinta ilahi yang kita dambakan.inshaALLAH :)

    ReplyDelete
  2. wassalam alayki aidhon..(nak jwb gini pon bleh gak..hehe :) )

    haaaa..mcm ni baru meletop!haha..nice layout..simple but nice..i like it! keep it up k.. ;)

    btw,akak suke bace kisah nurul ni..seyes,akak xbosan..sbb tu akak soh nurul wat entry baru gak..hehe..

    pape pon nurul,xkesah la nurul nak ceritakan tentang ape,dan xkesah la layout ni meletop ke x,asalkan ia ade pengajaran buat nurul dan pembaca2 dah memadai..akak pon nak tau gak nurul punye kisah kan.. ;)

    gud job my dear! may Allah bless u always n always..moga nurul tetap tabah dan tetap terikat dgn tali Allah di sepanjang pencarian ini..ameen~ :)

    pray 4 me too k! :)

    ReplyDelete
  3. inshaALLAH...tq kak...nurul akan ikuti tali ALLAH ini dengan penuh ketabahan..dan jika akak tgk nurul terleka.tegurlah nurul kak.kerana nurul takut,takut terlupa lagi.may ALLAH bless u 2 always and always..jihad fisabilillah..jgn tak percaya kan nurul lagi ye kak..kalu nurul ckap nurul pmbelot,maknanya nurul mmg pembelot ya...igt 2.hehehe.nurul tak pernah tipu akak tau..hehehe :P .muka suci ni...huhu

    ReplyDelete