Friday, December 25, 2009

BAB 10: ANJAKAN PARADIGMA...


hari-hari persekolahan tingkatan tiga ku lalui dengan tabah. alhamdulillah, aku mendapat 5A 3B dalam peperiksaan PMR.Aku sedikit kecewa kerana tidak mendapat 8A.namun, aku sudah cukup bersyukur kerana aku tidak merosakkan prestasi sekolah itu. ummi iaitu pengetuaku amat gembira saat itu.aku sangat bahagia melihat dia gembira.sekurang-kurangnya terbalas jasanya.mak sangat gembira melihat keputusanku.itu sudah cukup bagiku. namun, masih ada sesuatu yang belum ku tepati.aku amat pendiam dalam kelas.aku masih lagi kurang bergaul dan mempunyai kurang kawan.pada akhir tahun 2005 aku bertekad pada diri lagi.aku tekad, mulai tahun 2006 aku akan menjadi seorang yang peramah dan mampu bercakap seperti orang lain. dan aku cuba menepatinya. apabila mula sesi persekolahan 2006,iaitu tingkatan 4 bagiku, aku pergi berjumpa dengan guru disiplin sekolahku. aku aku memberitahunya bahawa aku ingin menjadi pengawas. setelah itu aku di lantik sebagai pengawas.dan mulai saat itu aku mula pandai bergaul dengan semua orang.aku menjalankan tanggungjawabku sesempurna mungkin.ketegasan dalam menjalankan tugas menarik semua cikgu, pengawas , dan pengetua untuk melantikku menjadi penolong ketua pengawas pada tahun 2007.alhamdulillah. aku juga dilantik untuk memegang pelbagai jawatan di sekolah pada tahun 2006.aku menyambung jawatan yang di sandang pada tingkatan 5 iaitu sebagai penolong ketua pengawas,penolong ketua editor majalah sekolah,pengerusi kelab matematik, naib pengerusi ranjer puteri ,ajk tingkatan 5 buku teks sekolah dan pelbagai jawatan ketika melakukan lawatan mahupun perkhemahan. aku juga mula aktif menyertai pelbagai pertandingan dan memenangi pelbagai hadiah. seperti juara hafazan sekolah, tempat keempat futsal rakan muda peringkat daerah,syarahan agama, tadarus AL-QURAN,juara pertandingan sajak dan syair. aku juga tercalon pelajar terbaik sekolah.alhamdulillah.......alhamdulillah........alhamdulillah.....
ya ALLAH, terlalu banyak yang kau berikan.namun terlalu kurang aku bersyukur saat itu...ampunkan aku ya ALLAH..

No comments:

Post a Comment