Friday, December 25, 2009

BAB 13: TITIK PERMULAANKU MENCARI CINTA ILAHI.....


selepas tamat kelas di KARISMA , kelas komputer dan kelas memandu, aku masih ada ruang cuti untuk menunggu keputusan untuk sambung belajar.keputusan SPM ku tidak terlalu elok.tapi tetap alhamdulillah aku bersyukur. aku sempat bekerja dengan abang zie ku untuk menjual jelly organik dan pokok -pokok hiasan.aku sangat seronok masa menjual.aku dapat melatih diri keyakinan semasa berkomukasi yang telah pelajari di KEX. kami mendapat keuntungan yang banyak,alhamdulillah.namun aku sempat bekerja hanya dua minggu. aku memeriksa keputusan untuk masuk ke matrikulasi melalui telefon abangku.pagi itu sebelum pergi ke kedai untuk menjual,abang zie telah mengkhabarkan bahawa aku mendapat tawaran sambung belajar ke MATRIKULASI KOLEJ MARA KULIM pengajian setahun.aku sangat terkejut dan bagai tak percaya. pilihan pertamaku adalah matrikulasi pahang kerana ada yang mengatakan susah untuk mendapat tempat di KULIM. tapi aku teringin untuk masuk ke KULIM. alhamdulillah ya ALLAH. kau sentiasa memberiku rezeki yang tak ku sangka-sangka.aku menjalani sesi pembelajaran di sana seperti biasa.suasana pembelajaran di sana agak tertekan.aku juga telah menyertai kelab tarian di sana.namun aku tak tahu kenapa,aku rasa sangat tenang bila berhampiran dengan surau.sebelum ni memang aku jarang ke surau.aktiviti ceramah yang diadakan menarikku ke sana. dan di situlah bermula hati ku terdetik untuk menuju cinta ilahi.aku masih ingat waktu solat maghrib di surau aku menangis di situ mengenang dosa-dosaku yang tak pernah bersyukur dengan nikmat yang ALLAH berikan.terimbas kembali saatku sakit dahulu.ALLAH sentiasa ada.namun aku tak pernah mengendah.aku hanya mencintai duniawi.dan bermula saat itulah aku berhenti dari kelab tarian di KULIM.aku mula mendekati surau.dan surau adalah rumahku yang pertama.aku hanya pulang ke bilik untuk tidur sahaja.aku dapat rasa ketenangan.aku dapat rasa airmata yang mengalir untuk ALLAH itu amat berbaloi.aku rasa semakin rapat dengan ALLAH.aku dapat rasa berbeza belajar kerana jihad di jalan ALLAH.saat itu ,hanya satu permintaanku.jika ALLAH ingin mengambil nyawaku,ambillah saat aku dalam keimanan.aku amat takut kerana takut tidak sempat untuk bertaubat.aku takut ya ALLAH.alhamdulillah...kau telah pilih untuk detikkan hatiku dan berjalan mengikut landasan lurus yang KAU cipta ya ALLAH..aku amat bersyukur kerna kau sedarkan aku sebelum terlambat.telah banyak dan terlalu lama aku menggunakan sisa hidupku untuk sesuatu yang sia-sia kerana tidak berniat kerana MU ya ALLAH...Ampunkan aku ya ALLAH.alhamdulillah kau sedarkan aku.aku akan terus mencari dan mendaki cintaMU ya ALLAH...alhamdulillah....alhamdulillah...alhamdulillaH....

No comments:

Post a Comment