Thursday, December 24, 2009

BAB 8: WUJUDKAH ABANG NAZRI???


setiap hari yang kulalui, tanpa ayah,keluarga sentiasa ada menyokongku.
abang-abang dan kakak ader yang mengambil cuti kerja untuk menjenguk dan menjaga ku.aku bersyukur ya ALLAH..kau kurniakan aku keluarga yang penyayang.tapi ada satu benda yang masih lapuk dan kekal dalam hatiku .itulah dunia khayalanku.abang nazri masih lagi senantiasa mengekoriku.pada suatu malam, aku bermimpi mak memanggil seseorang.rupanya mak memanggil dan menyebut nama abang nazri!aku mencari di mana abang nazri. namun yang menyahut dan pergi kepada mak bukannya abang nazri, tetapi abang yie.nama benar abang yie adalah fakri.namun selepas tersedar, aku masih mencari di mana abang nazri.selang lbh kurang seminggu selepas itu, ada surat yang samapai ke rumah.paling mengejutkan surat itu dihantar kepada''NAZRI BIN ABDULLAH''.itulah nama penuh abang nazri!!!...namun setelah di kenal pasti rupanya itu adalah surat abang yie.aku tak tahu apa yang telah terjadi.adakah abang nazri benar-benar wujud??namun,telah ambil tindakan sewajarnya. aku nekad akan melupakan dunia khayalanku sepenuhnya.kerana dunia khayalan ini lah yang menyebabkan aku alpa dengan dunia.aku tekad dan aku mencapai gambar abang nazri yang aku lukis.dan aku membakar gambar itu.kutingglakan secebis.untuk kenangan.selamat tinggal nazri dan semua kawan-kawan khayalan yang lain....



(gambar diatas adalah gambar abang faris,sebelum abang nazri.aku pun tidak mengingati bila gambar itu di lukis.selepas atau sebelum sakit)

No comments:

Post a Comment